Sectorul 6: Mănescul, Poteraşul şi Florescul…(bunul, răul şi urâtul)

Posted on 03/06/2012

0


 

Alegerile locale în România se desfăşoară potrivit Legii nr. 67/2004, republicată,  pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Desigur, acest act normativ nu ar putea fi înţeles pe deplin juridic fără o trimitere la: Legea nr.215/2001, privind administraţia publică locală, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr.14/2003, legea partidelor politice, cu modificările şi completările ulterioare; HG 144/2012 privind stabilirea măsurilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012; HG 140/2012 privind stabilirea datei de desfăşurare a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012; OUG 3/2012 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012; Legea 129/2011 privind modificarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.

Art. 97
(1) Pentru funcţia de primar, centralizarea voturilor se face de biroul electoral de circumscripţie.
(2) Este declarat ales primar candidatul care a întrunit cel mai mare număr de voturi valabil exprimate în primul tur de scrutin.
(3) În caz de balotaj se va organiza un nou tur de scrutin la două săptămâni de la primul tur, la care vor participa doar candidaţii care se află în această situaţie.

Art. 98
În cazul în care situaţia de balotaj intervine între 2 candidaţi la functia de primar, între care urmează să se desfăşoare turul al doilea de scrutin, iar unul dintre aceştia decedează, renunţă sau nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a fi ales, nu vor mai avea loc alegeri, biroul electoral de circumscripţie declarându-l primar pe celălalt candidat. (Legea nr.67/2004)

Avantaje: proces electoral rapid, cheltuieli minimale de organizare, facilitează relaţia directă între ales şi alegători, favorizează dezbateri privind agenda publică locală, oferă posibilitatea sancţionării candidatului care a dezamăgit, acordă şanse şi partidelor fără o reprezentativitate  la nivel naţional, polarizează intenţia de vot decât asupra candidaţilor eligibili etc.

(vs)

Dezavantaje: poate conduce la frustrarea alegătorilor datorită lipsei de reprezentare intervenite în cazurile în care niciun candidat nu întruneşte peste 50% din voturile exprimate, nu asigură şanse candidaţilor fără notorietate la concursul de soluţii pe plan local, favorizează plutocraţia în sensul evidenţierii candidaţilor care îşi permit să finanţeze o campanie electorală, poate conduce la eliminarea expertizei în detrimentul  imaginii conturate public despre un potenţial ales etc.  

Studiu de caz

premize:

Sectorul 6 este un sector în București, situat în partea de vest a municipiului, cuprins între sectoarele 1 și 5 (sursă: Wikipedia). Componenţă Consiliu Local 2008: PDL 11, PSD 9, PNL 5, PRM 2. Primar în funcţie este Cristian Constantin Poteraş, aflat la al doilea mandat, ales la ultimele alegeri locale pe listele electorale ale PDL. Total locuitori la 1 iulie 2002, conform Comisiei Naţionale pentru Statistică, era de 376.480, având o densitate de 10.175 de locuitori pe kmp. Astfel, Sectorul 6 este aproape de 1.2 ori mai populat decât Capitala în ansamblul său (8.449 de locuitori pe kmp la 1 iulie 2002). Faţă de sectoarele Municipiului Bucureşti, după numărul de locuitori, Sector 6 se situează pe locul 2, iar ca densitate este pe locul 3, în ordine, după Sectoarele 2 şi 3. Principalele cartiere ale sectorului sunt: Drumul Taberei, Militari, Giuleşti şi Crângaşi (sursă: primarie6.ro)

analiză:

(candidaţi şi partide)

a) Rareş Şerban Mănescu, vicepreşedinte PNL, preşedinte PNL Sector 6, căsătorit cu Ramona, doi copii, deputat în legislatura 2004-2008, economist, reprezintă în alegeri USL. Pentru că nu am găsit informaţii privind afacerile desfăşurate şi nici eventuale malversaţiuni economice referitoare la familie, vă redăm mai jos o autocaracterizare, urmată de criticile enunţate în presă la adresa domniei sale. “Sunt Rareş Mănescu şi îmi place să spun că i-am trăit zi de zi, iar adevărul nu cred ca este departe de vorbele mele. M-am nåscut în Bucuresti, am copilărit în Drumul Taberei şi toată viaţa mea a gravitat în acest perimetru. Urmând calea tatălui meu, Virgil Mănescu, fruntaş liberal din perioada de după război, am ales calea activităţii politice. Am intrat în PNL în 1990, iar în prezent sunt preşedintele organizaţiei PNLsector 6. Casa părintească, un apartament cu 3 camere, situat pe Aleea Câmpul cu Flori, este în continuare decorul unora din cele mai frumoase amintiri ale copilăriei mele. La rândul meu tată, le povestesc micuţilor mei, Vlad şi Dragoş despre aventurile mele ca elev la scoala 176, despre plimbările prin cartier cu caţeluşa mea Alma, despre liceul la care mergeam cu troleibuzul, despre armată şi despre prietenii mei din copilărie, despre lungile ore de antrenamente, depre meciurile încinse din curtea şcolii.”

b) Cristian Constantin Poteraş, primar în exerciţiu, divorţat, un copil, licenţiat în inginerie managerială, conduce administraţia locală a sectorului de 8 ani, reprezintă în alegeri PDL. Nu reuşeşte să convingă nici acum audienţa cu privire la înavuţirea propriei familii, familie remarcată, mai ales,  prin afişarea unor competenţe manageriale în a face bani din piatră seacă. Să nu uităm şi faptul că asistenţa socială din sector îşi desfăşoară nobila misiune legală într-un sediu central pus la dispoziţie contra unor sume modice de familia acestuia, prin bunăvoinţa fratelui George cu acelaşi nume de familie . Altfel, primarul de doi ori trei fac cât un sector e un om divorţat. De drept. În fapt, aflând de tsunami-ul penal, acelaşi primar a înţeles să îşi partajeze toate bunurile cu fosta consoartă din timp. Adică de la apariţia în presă a primelor zvonuri penale. Motiv pentru care, mobile sau imobile, bunurile au format obiectul unei înţelegeri în faţa notarului, denumită în continuare procedură necontencioasă. Mai mult, în urma unor negocieri dure, omul cu demnitate publică s-a ales doar cu un apartament şi o maşină iar soţia, din lipsă de opoziţie din parte unui soţ mai mult cheltuitor din bugetul familiei, a obţinut totul. Adică restul după ce scazi 1%.  Atât s-a considerat, mutual, efortul în bani la buna mergere a unei căsnicii. Toate astea fiind stabilite,  în ciorba cu de toate au avut loc şi cele câteva dosare penale aflate în diferite stadii procedurale. Dar şi Elena Udrea. Preşedintele organizaţiei din Bucureşti a PDL. Pentru nescunoscători: o doamnă rubensiană coafată blod care apare mereu la televizor şi ne vorbeşte despre turismul României şi cheltuirea banilor publici. Ultima dată a fost văzută oferind flori, printr-o doamnă din Colegiul 25,  tuturor femeilor ce îşi făceau cumpărăturile la supermarket-ul MegaImagine din str. Valea Oltului. Pe surse, înainte de campania electorală,  am aflat şi că a scăzut preţurile de achiziţie a locuinţelor din cartierul ANL “Brâncuşi” şi a oferit printr-o ultima semnătură ca ministru fonduri însemnate pentru “reabilitarea termică a anumitor blocuri din Sectorul 6“. Care ar trebui, după socoteli,  să voteze cu cine a venit cu banii. Adică cu PDL şi madam deputat din Colegiul 25.  La ceas de meditaţie, se cade să amintim fără să le pronunţăm numele: director la investiţii, director la spaţii verzi, director la şcoli, director la taxe, director la asistenţă socială, director la pieţe etc. Fără aceşti oameni, fără aceste compartimente de specialitate, toate aceste lucruri nu ar fi fost posibile în Grecia. Pardon, acolo au investiţii neştiute de alegători. De fapt, e vorba de  România, Sectorul 6, Bucureşti…

c) Ştefan Florescu, preşedinte PC Sector 6, căsătorit, doi copii, preşedinte Asociaţia pentru Protecţia Cetăţenului Sector 6, reprezentant al Fundaţiei din “Din suflet, pentru suflet” în Sectorul 6, fost director al Administraţiei Pieţelor Sector 4, deţinător a mai multe firme ce îşi desfăşoară activitatea în pieţele din Sectorul 6, nu există date despre studiile urmate de domnia sa şi nici asupra anul absolvirii acestora, candidat independent. “Din suflet, pentru suflet”…Aşa ne întâmpină respectabilul domn Ştefan Florescu pe site-ul personal. Spicuim aleatoriu: “Stefan Florescu, presedintele Asociatiei pentru Protectia Cetateanului Sector 6, este mereu sensibil la problemele oamenilor…”. Să revenim, sensibilitatea  adânc ancorată în prezentul nivel de trai al locuitorilor amărâţi din Sectorul 6, comportă conotaţii. Mai ales politice. Pentru cei care nu cunosc, Asociaţia pentru Protecţia Cetăţeanului, via Sectorul 6, a fost patentată contra cost de actualul primar al Sectorului 4 Cristian Popescu “Piedone”. Să ne explicăm: după înfrângerea în alegeri a primarului pesedist Dan Darabont în anul 2004, în pofida primarului în exerciţiu reales Cristian Poteraş, domnul Popescu Cristian pe atunci, actualmente primar, având în spate un capital de imagine permis de către pesedul local, a înfiinţat o asociaţie cu un nume pompos şi derutant. Diversele apariţii la televizor, capitalul de imagine acumulat, lipsa de soluţii pentru personalitatea domniei sale, reclamau măsuri urgente. Motiv pentru care, după analizarea tutoror ofertelor, Sectorul 6 s-a ales cu o asociaţie protectoare a intereselor cetăţenilor. Pentru început, din inerţie, oamenii au dat năvală la Piedone pentru ajutor, facturaţi modic şi corespunzător pentru  costurile ocazionate  de serviciile poştale şi asistenţă juridică . Un fleac. Un pic aici, un pic dincolo, binefacerea are şi facturi de plătit. Nimeni nu le-a explicat oamenilor că nu poţi reprezenta o persoană în faţa instituţiilor publice în lipsa unui mandat din partea petiţionarului… Am primit de la unul dintre cititorii acestui blog o scurtă şi introspectivă analiză asupra valenţelor manageriale ale demisionarului din funcţia de Director al Adminstraţiei Pieţelor Sector 4, domnul Ştefan Florescu. Căruia îi place să vorbească despre sieşi la persoana a treia. Analiza făcută se bazează doar pe date publice şi nu include eventualele malversaţiuni economice intervenite în structura datelor furnizate către instituţiile publice. Amintim aici: Ministerul Finanţelor Publice, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului etc. La început, m-am gândit să nu o public, însă, pe fondul alegerilor locale ce vor veni, am apreciat că aceste informaţii vor lămuri definitiv chestiunea cu “viitorul primar al Sectorului 6″…

STEFRAN INTERNATIONAL S.R.L.

(firmă deţinută împreună cu soţia)

din 2002

CUI: 15072668

a avut pierderi de la câteva mii la câteva zeci de mii de euro în fiecare an de la înfiinţare,

numărul de angajaţi,în ciuda pierderilor, a crescut.

CALI COM-SERV International S.R.L.

(firmă deţinută împreună cu fratele)

din februarie 2005

CUI: 15411624

după doi ani de pierderi, a fost  a vândută, în 2010

 

ROM CLEANER IMPEX S.R.L.

(firmă deţinută împreună cu Matache Marian Marius)

din 2010

CUI: 10148439

după doi ani de pierderi, a fost  radiată, în 2012

 

ONISIA IMPEX S.R.L.

(firmă deţinută împreună cu soţia)

din 2003

CUI :15455850

a avut pierderi de la câteva mii la câteva zeci de mii de euro în fiecare an de la înfiinţare

 

FLORMAR IMPEX S.R.L.

(firmă deţinută)

 din 2004

CUI: 16282110

a avut pierderi în fiecare an, alte zeci de mii de euro cumulate

SMART BUILDING INTERNATIONAL S.R.L.

(firmă trecută pe numele tatălui în anul 2009)

din 2004

CUI: 16237403

înregistrează pierderi începând cu anul 2007

MUSATTINY IMPEX S.R.L.

(firmă deţinută împreună cu tatăl)

din 1992

CUI: 3398394

înregistrează pierderi începând cu anul 2003, a cerut cumpărarea sediului aflat în chirie de

la administraţia Pieţei Gorjului din Sectorul 6

UN SINGUR TUR, UN SINGUR VOT!

O ŞANSĂ LA PATRU ANI!

VOTEAZĂ FĂRĂ EZITARE CU BINELE!