Dacă n-au pâine, să mănânce cozonac…

Posted on 28/12/2009

0


În scurta mea incursiune către locurile natale, am putut să observ că oamenii sunt un pic mai rezervaţi. În sensul strict al cumpărăturilor de case, maşini, terenuri. „Şi bunuri doar cu buletinul!”.  Sunt curios dacă o astfel de campanie ar fi prins într-o ţară ca Franţa? O folosesc ca etalon, pentru că am fost acolo în perioada sărbătorilor (anul trecut în decembrie) într-un supermarche naţional, prezent şi la noi. Oamenii erau normali  şi se preocupau doar de aportul mâncării în viaţa lor pentru maximum două-trei zile. Desigur, am observat şi un grup de citoyens aflaţi la conducerea unor coşuri pline cu maldăre de carne şi băutură cu nemiluita. Când m-am apropiat, vrând să îmi verific franceza, pentru a afla unde e raionul de bere (mda, aveam nevoie de ea în scopuri terapeutice), am aflat într-o română neaoşă că: berea e după colţ şi, dacă mai stau prin zonă…sunt invitat la un super-grătar, cu super-băutură, cu super-gagici, cu super-manele şi cu tot ce poate fi super asociat. Cum să nu-ţi fie dor de România?


